1- EL NOSTRE PROJECTE EDUCATIU 

Creiem en una educació que posa l’infant al centre, entenent-lo com un ésser actiu, capaç i competent. El nostre projecte educatiu es fonamenta en quatre pilars bàsics que guien la nostra pràctica pedagògica:

 

JOC
Aprenem jugant: el joc, el motor de la descoberta.
Entenem el joc com l’eina principal d’aprenentatge. A través del joc lliure i espontani, l’infant explora, experimenta i descobreix el món que l’envolta, desenvolupant les seves capacitats cognitives, motrius, socials i emocionals.

 

BENESTAR
Creixem en un entorn segur, amb vincles afectius i respectant les necessitats de cada infant.
Volem que cada infant se senti acollit, escoltat i estimat. Per això, oferim un ambient tranquil, segur i afectuós, on les relacions de confiança són la base per al creixement emocional i personal.

 

AUTONOMIA
Acompanyament respectuós, tenint cura del moment vital de cada infant.
Respectem els ritmes i processos individuals, afavorint la seva autonomia a través d’un acompanyament proper i atent. Cada gest, cada acció quotidiana és una oportunitat per créixer des del respecte i la llibertat.

 

MOVIMENT LLIURE

Oferim espais segurs perquè el moviment sorgeixi de manera espontània i autònoma.
El moviment és essencial per al desenvolupament global de l’infant. Per això, dissenyem espais que conviden a moure’s lliurement, fomentant la iniciativa, la descoberta i l’expressió corporal.

 

 

2- RELACIÓ FAMÍLIA-ESCOLA.

La relació entre la família i l’escola bressol és un dels pilars fonamentals per garantir el benestar i el desenvolupament dels infants. Donem molta importància al treball conjunt entre família i escola, establint una comunicació fluida i propera.

Aquest vincle ens permet crear una continuïtat entre l’entorn familiar i l’escolar, assegurant que els infants visquin aquest procés de manera positiva i segura. A través de reunions i converses diàries, compartim informació sobre el desenvolupament, interessos i necessitats dels infants, creant així un espai obert, inclusiu i participatiu on família i escola sumem esforços per afavorir el desenvolupament integral dels infants.

El procés de familiarització

El procés de familiarització a l’escola bressol és un moment crucial tant per als infants com per a les famílies. Aquest procés ha de ser suau, respectuós i positiu, de manera que els infants se sentin segurs i acompanyats en el nou entorn.

Al principi del curs, es realitza una entrevista amb les famílies per compartir informació sobre el procés, els ritmes de cada infant i els aspectes a tenir en compte durant l’adaptació. Els primers dies, els infants assisteixen a l’escola durant períodes més curts, que s’allarguen progressivament a mesura que es van adaptant. Això permet que els infants es familiaritzin amb l’entorn, les educadores i els seus iguals de manera respectuosa.

Durant tot el procés, la col·laboració i comunicació de les famílies són claus per oferir seguretat als infants. Apostem per un procés flexible, respectant el ritme de cada infant, per crear una experiència positiva, fent que l’infant se senti segur i ben acollit en el nou espai.

La participació de les famílies a l’escola 

La participació de les famílies a l’escola és fonamental per al desenvolupament i benestar dels infants. Creiem que la implicació activa de les famílies en el projecte educatiu enriqueix l’experiència d’aprenentatge i fomenta un ambient de col·laboració i suport.

A través del nostre projecte, convidem les famílies a formar part del procés educatiu, fomentant així la relació família-escola i fent-les participants en diverses propostes. Aquesta participació no només proporciona als infants un sentit de seguretat i pertinença, sinó que també crea un entorn on família i escola poden treballar junts per potenciar el desenvolupament integral dels infants.

 

3- L’ORGANITZACIÓ DE L’ESCOLA 

Horari:

       Matí: 9:00h. a 13:00h.

       Tarda: 15:00h. a 18:00h.

       Menjador: 13:00h. a 15:00h.

Serveis complementaris d’acollida:

       Matí: 8:00h. a 9:00h. o 8:30h. a 9:00h

       Tarda: 18:00h. a 19:00h. (amb un mínim d’infants)

Grups d’infants 

El Para-Sol treballa en una sola línia educativa, per tant ofereix 41 places, repartides en diferents grups d’infantil. La distribució és la següent:

Infantil 0: 8 places

Infantil 1: 13 places

Infantil 2: 20 places

Cada grup d’infantil consta de dues educadores 

5- LOCALITZACIÓ

📍C/BELLVÍS, 37 – MOLLERUSSA (25230)

📱 688 646 941 – 973711063

📥 C5008716@XTEC.CAT

quitxalla planol

 6- GALERIA D’IMATGES